Start nieuwe schooljaar

Voor het seizoen 2018 – 2019 liggen de aanmeldingsformulieren klaar. Wij verzoeken leerlingen die komend schooljaar les willen blijven volgen voor vrijdag 7 september een ingevuld aanmeldingsformulier in te leveren. Dit kan per post naar: Postbus 164, 7580 AD Losser of per mail naar . Het aanmeldingsformulier mag ook ingeleverd worden bij de eigen docent of op de muziekschool. Vanaf het schooljaar 2018-2019 geldt dat de leerling wordt opgegeven tot wederopzegging. De opzegtermijn is één maand. Voor meer informatie verwijzen we naar de algemene voorwaarden die op deze site vermeld staan. De lessen starten in de week van 10 september,

Einduitvoering muziekschool

Feestelijke afsluiting van het schooljaar samenspelweken Het belooft wederom een feestelijke afsluiting te worden, de einduitvoering van de muziekschool, (onderdeel van stichting Fundament). Voor het derde jaar op rij heeft de muziekschool twee samenspelweken georganiseerd waarbij alle leerlingen zijn ingedeeld in ensembles, bands en orkesten. Twee weken lang hebben zij met elkaar gemusiceerd en geoefend voor deze einduitvoering. Het resultaat is te bewonderen op vrijdag 13 juli vanaf 19.30 uur in de muziekschool aan de Diepenbrocklaan 41 in Losser. afscheid muziekschool Met deze einduitvoering neemt het muziekonderwijs al een beetje afscheid van haar muziekschool en daarmee grote zaal. In 2019

Week van de Amateurkunst

De gemeente Losser en het Muziek & en Dansonderwijs van Fundament hebben het initiatief genomen om de amateurkunst in Losser in de schijnwerpers te zetten. In de week van 2 t/m 10 juni vinden er in Losser tal van activiteiten op het gebied van de amateurkunst plaats. Op verschillende locaties in Losser zullen, zowel binnen als buiten, allerlei activiteiten plaats vinden. Van lezingen tot concerten en van workshops tot festivals. De week van de Amateurkunst biedt een afwisselend programma voor jong en oud. En hoewel al breed gedragen kunnen mensen/verenigingen zich nog steeds aanmelden, de week is in die zin

Flashmob met 600 kinderen

Op woensdag 11 april om 09.00 uur vond er een geregisseerde flashmob plaats voor ’t Lossers Hoes in Losser. Een flashmob ontstaat normaal gesproken uit het niets en komt als een verrassing. Door de logistieke omvang was het in dit geval niet geheel mogelijk om de flashmob uit het niets te laten ontstaan, vandaar een geregisseerde flashmob. Liefst 600 kinderen hebben laten horen wat zij hebben geleerd tijdens de muzieklessen op de basisschool. Zij doen dit onder begeleiding van docenten muziekonderwijs van stichting Fundament. Muzikaal Losser is een van de meest muzikale dorpen van Nederland met vele muziekverenigingen, koren, het