Basgitaar

De basgitaar werd in de jaren ‘50 ontwikkeld, en was aanvankelijk bedoeld als vervanging van de contrabas. Door de jaren heen heeft de basgitaar een eigen rol en vooral ook eigen sound ontwikkelt. De basgitaar lijkt onopvallend, maar dat is ook de kracht van het instrument. Het legt samen met de drums de basis onder veel muziek.

Met de basgitaar kun je vele muziekstijlen spelen, zoals jazz, heavy metal, pop, rock en blues. Tijdens de basgitaarles leer je verschillende technieken zoals fingerstyle en slappen.
Enkele bekende bassisten zijn: Flea (Red Hot Chili Peppers), Mark King (Level 42), Sting (Police), Paul McCartney (the Beatles).

We gaan werken aan je techniek en klank zorgen we er ook voor dat je ervaring kan opdoen in de praktijk. De docent zoekt samen met jou naar tof lesmateriaal en zorgt voor een lesopbouw die bij jou past. Ook bieden we je de kans om samen met andere muzikanten in bandvorm op te treden.

Tags: