Op woensdag 11 april om 09.00 uur vond er een geregisseerde flashmob plaats voor ’t Lossers Hoes in Losser.

Een flashmob ontstaat normaal gesproken uit het niets en komt als een verrassing. Door de logistieke omvang was het in dit geval niet geheel mogelijk om de flashmob uit het niets te laten ontstaan, vandaar een geregisseerde flashmob.

Liefst 600 kinderen hebben laten horen wat zij hebben geleerd tijdens de muzieklessen op de basisschool. Zij doen dit onder begeleiding van docenten muziekonderwijs van stichting Fundament.

Muzikaal

Losser is een van de meest muzikale dorpen van Nederland met vele muziekverenigingen, koren, het accordeonorkest en de big band. Stichting Fundament is drie jaar geleden samen met de stichting Culturele Basisvorming Losser gestart met de doorgaande leerlijn muziek waarbij alle leerlingen van de basisscholen in de gemeente Losser weer wekelijks gedegen muziekles krijgen. Het enthousiasme, het plezier en de creativiteit die daarbij naar boven komt werkt aanstekelijk en inspireert.

Leerlijn muziek

Speciaal voor gebruik in de gemeente Losser is er een leerlijn muziek geschreven. Wat deze leerlijn zo bijzonder maakt is dat de lijn duurzaam is ingericht. Niet alleen de kinderen krijgen wekelijks muziekles, hun eigen groepsleerkrachten worden tevens geschoold in het geven van muziekles. Het is in Nederland één van de eerste projecten in deze vorm en vormt daarmee een voorbeeld.

Wat een feest vanmorgen! 600 zingende kinderen voor ‘t Lossers Hoes begeleid door een band van de muziekschool en Losserse muziekverenigingen. Top! Iedereen bedankt!

Flashmob met 600 kinderen